کد خبر: 1230640
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
 غلامرضا مسکنی 

جوان آنلاین: صاحب مغازه تعویض روغنی که دو سال قبل در درگیری با یکی از مشتریانش مرد میانجی را به قتل رسانده‌بود، در دادگاه جرم خود را انکار کرد. 
اوایل پاییز سال ۱۴۰۱ به مأموران پلیس شهرستان شهریار تلفنی خبر دادند چند مرد در مغازه تعویض روغنی درگیری خونینی را رقم زده‌اند. 
با اعلام این خبر، تیمی از مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند و دریافتند لحظاتی قبل در مغازه تعویض روغنی نزاع دستجمعی را رخ داده و در جریان آن مرد جوانی به نام بهرام به شدت زخمی و برای مداوا به بیمارستان منتقل شده‌است. 
 تحقیقات جنایی 
در حالی که تحقیقات درباره این حادثه ادامه داشت، مسئولان بیمارستان به مأموران پلیس خبر دادند تلاش تیم پزشکی برای نجات مرد زخمی نتیجه‌ای نداده و وی روی تخت بیمارستان به کام مرگ رفته‌است. با اعلام خبر قتل بهرام، تیمی از کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی شهریار به دستوربازپرس جنایی تحقیقات خود را درباره این حادثه آغاز کردند. در بررسی‌ها مشخص شد مرد فوت شده به عنوان میانجی وارد درگیری شده و با ضربه چوب یکی از طرفین دعوا به قتل رسیده‌است. 
بدین ترتیب مأموران پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی عامل یا عاملان قتل مرد جوان آغاز کردند تا اینکه متوجه شدند بهرام با ضربه چوب صاحب مغازه تعویض روغنی به نام صفدر زخمی و کشته شده‌است. یکی از شاهدان حادثه به کارآگاهان جنایی گفت: «صاحب مغازه تعویض روغنی با یکی از مشتریانش به نام فرامرز درگیر شده‌بود. من و تعداد دیگری شاهد درگیری آن‌ها بودیم. مقتول به عنوان میانجی وارد درگیری شد و در همین لحظه هم صفدر با چوب دستی به طرف فرامرز حمله کرد. او می‌خواست چوب دستی را به سر فرامرز بزند، اما به سر بهرام برخورد کرد. بهرام روی زمین افتاد و لحظاتی بعد هم برای درمان به بیمارستان منتقل شد، اما در نهایت فوت کرد.»
تحقیقات میدانی و گفته‌های شاهدان دیگر همه حکایت از آن داشت صفدر عامل قتل است و مأموران هم وی را به عنوان قاتل بازداشت و به اداره پلیس منتقل کردند. 
 انکار 
متهم در بازجویی‌ها جرم خود را انکار کرد و مدعی شد او با چوب دستی به سر مقتول ضربه نزده‌است، اما از آنجایی که تمامی مدارک و شواهد نشان می‌داد وی قاتل است، بازپرس جنایی کیفرخواست وی را صادر کرد و پرونده متهم را برای بررسی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاد. 
متهم در شعبه ۱۳ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد و اولیای‌دم هم برای وی درخواست قصاص کردند. 
در جلسه دادگاه متهم وقتی در جایگاه قرار گرفت، رو به قضات شعبه کرد و پس از انکار جرمش مدعی شد او را اشتباهی بازداشت کرده‌اند. 
وی در ادعایی گفت: «چند سالی است مغازه تعویض روغنی دارم و مشتریان زیادی هم برای تعویض روغن خودرویشان به مغازه‌ام رفت و آمد داشتند. فرامرز مشتری‌ام بود و همیشه برای تعویض روغن خودرویش به مغازه‌ام می‌آمد. روز حادثه هم او به مغازه‌ام آمد، اما بعد از اینکه روغن خودرویش را تعویض کردم، بر سر قیمت آن با هم مشاجره لفظی کردیم. مشاجره لفظی ما بالا گرفت و با هم زد و خورد کردیم. تعدادی به عنوان میانجی داخل مغازه بودند و تعدادی هم چوب دستی داشتند، اما من چوب دستی نداشتم. مقتول هم میانجیگری می‌کرد و من متوجه نشدم چوب چه کسی به سر او اصابت کرد. من شاهدانی دارم که شهادت می‌دهند در آن حادثه من چوب دستی نداشتم و حاضرم شاهدانم را برای شهادت به دادگاه بیاورم.»
قضات دادگاه وقتی با ادعای متهم روبه‌رو شدند، جلسه دادگاه را به تاریخ دیگری موکول کردند تا شاهدان درگیری برای شهادت به دادگاه دعوت شوند.

برچسب ها: پلیس ، قتل ، قاتل
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار